czwartek, 5 marca 2015

Pies na d - Dalmatyńczyk

Witajcie!
(Znowu) Przepraszam was, że tak długo nie było postów. Ani ja, ani Julka nie mamy ostatnio czasu pisać. W moim przypadku brak czasu mam przez szkołę. Chodzenie do szkoły mnie całkowicie dobija. Miałam również problemy z komputerem. Ale mniejsza z tym. A teraz przejdźmy do tematu dzisiejszego posta. Jest on trochę bardziej rozbudowany niż poprzedni, lecz mam nadzieję, że nie będzie to sprawiało problemu! :)

Dalmatyńczyk to jedna z ras psów, należąca do grupy psów gończych, posokowców i ras pokrewnych, zaklasyfikowana wraz z rodzajem do sekcji ras pokrewnych. 

RYS HISTORYCZNY DALMATYŃCZYKÓW

Psy te w średniowiecznej Dalmacji wykorzystywane były jako gończe, a później, w XVII wieku jako obronne. W XVIII wieku sprowadzone do Wielkiej Brytanii. Zanim jednak dotarły do Anglii, odbyły długą podróż poprzez kraje basenu Morza Śródziemnego, gdzie trafiły z Dalmacji pod nazwą wyżły regusańskie lub legawce dalmatyńskie, a następnie z Francji jako psy galicyjskie dotarły na Wyspy Brytyjskie. 

SZATA I UMASZCZENIE

Ubarwienie białe, w niewielkie cętki czarne lub brązowe (cętki pojawiają się u ok. dwutygodniowych szczeniąt, które rodzą się białe). Sierść krótka, twarda, zbita i zwarta. 

ZACHOWANIE I CHARAKTER

Jest to pies odważny, przyjacielski, inteligentny, czujny, zrównoważony i towarzyski. Wykazuje wysoki stopień przywiązania do członków rodziny, dobrze czuje się w towarzystwie dzieci. 

CIEKAWOSTKA


Długość życia - od 10 do 12 lat 
Wysokość - pies 55-61 cm | suka 50-58 cm

ZDJĘCIA 








Ale się rozpisałam! 
To na tyle w dzisiejszym poście! 
~ Wera




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz